پیام ما
همه می گویند
پیشگیری بهتر از درمان است
ما به آن عمل می کنیم
آمار بازدید سایت
  • کل بازدید : 2726174
  • بازدید امروز : 56
  • بازدید دیروز : 202

 

به گزارش وب دا؛ كارشناس صنايع غذايي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي يزد ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه برخی از تولید کنندگان، اصول بهداشتی را در تهیه خیار شور تخمیری رعایت نمي كنند. به عنوان مثال خیارها را بدون شستشو و همراه گل و لای و انواع آلودگی در ظرف می ریزند یا از ظرف کاملا" غیر بهداشتی و بعضا" ظروفی که قبلا" حاوی مواد شیمیایی و خطرناک بوده است بدون هیچگونه شستشو یا از دبه هایی که از مواد بازیافتی تهیه شده است استفاده می کنند یا از نمک های فاقد پروانه ساخت استفاده می نمایند و یا اینکه کارگران در فرآیند تولید، اصول بهداشت فردی را رعایت نمی کنند.

علي اكبركمالي اردكاني توصيه كرد: هنگام خرید خیار شور، از خیارشورهای دارای پروانه ساخت یا خیارشورهای تخمیری که دارای مجوز بهداشتی هستند، استفاده کنید.

وي عنوان كرد: خیار شورهای تخمیری باید دارای برچسبی باشند که حاوی مشخصات کالا شامل مجوز بهداشتی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و آدرس باشند.

كارشناس صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي يزد در ادامه متذكرشد: موقع خرید خيارشور به ظروف مورد استقاده توجه کنید که از مواد درجه یک ساخته شده باشد. (دبه های درجه دو معمولا" کدر و غیر سفید رنگ هستند).

خیارشور

وي توصيه كرد:  از خریداری خیارشورهایی که در ظروف بسیار بزرگ ( 70 - 60 لیتری ) نگهداری می شوند، اجتناب شود.

كارشناس صنايع غذايي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي يزد همچنين توصيه كرد: در زمان خرید توجه شود فروشنده در شرایطی بهداشتی خیار شور را عرضه نماید و در صورتیکه محصول کپک زده است یا با دست اقدام به تخلیه آن می کند از خریداری خودداری کنید.

اطلاعات تماس
CONNECT TO MY NEW WEBSITES:
PSYCHOLOGY TODAY
THERAPYTRIBE
لینک تعیین وقت قبلی
Ahmadreza Zamani
تلنـگر !

شیوه تفکرتان را، خودتان انتخاب کنید!

ورود به سایت
من رو به خاطر بسپار